15 April 2011

Nota menusuk kalbu :D

Okay mlm ni aku bergegas ye berkemas nak g desaru esk pagi bersama aunty aku & rakan-rakannye. So aku cari la travel bag aku. Haa,jumpe pun. Bag Quicksilver lama aku.. Aku pun bukak la maklumla dah lama sgt tk travel,lap-2 habuk sikit & tibe-2 terjumpe bende ni.

Okay ni diary aku zaman kanak-2 a.k.a zaman persekolahan. Hahaa :D Mcm -2 ada. Diary ni aku beli dkt Indon... Aku pulak selak-2 and terjumpe ini...


Love letter..... Ape? X nampak? Okay aku zoom sikit ea.. Jap-2..


X nampak jugak? Aduyy,korang ni,phone cam aku 5 MP je.. Tlg la phm.. Yela-2 aku ckpkan.. Kat atas tu ade tulis cm ni.. NurAzrina :) Bwh tu, TQ MRS Postman..


Okay cm ni, aku dulu ade sikap tidur yg amat rumit tmbh-2 lagi F5 yg memenatkan tu. So,ptg after dinner aku dgn segelintir manusia ni suke mandi lambat-2 baring-2 dulu sementara tunggu Q bilik air tu. Dh tau duduk asrama lagi mau cuci toilet kaa...??

So bila perot kenyang,hati senang kami pun tertidur & mengakibatkan kami tdk solat mahghrib di surau tp solat di dlm bilik...

Jd,sepandai-pandai tupai melompat akhirnye jatoh kat dlm tgn LDP jugak..
Kantoi la dgn ketua blok bukan ketua blog ea.. haha :D

Jd ketua blok pun report dkt pihak atasan iaitu Cik Anis selaku deputy..

Anis ni nampak je mcm tegas,menakotkan ape semua,tp die bagos,x ckp belakang, direct terus dkt muka aku.. Tu yg aku dpt surat mlm-2 buta ni.. Die gune surat aku phm la kenapa,hati tgh panas member sendiri buat taik,baik pakai surat...

Yg menarik tntg surat ni adalah Cik Anis menggunakan teknik reverse psycology. *betul ke eja die,kalau x sorry er- Yg penting mkn dlm wooo,x ade satu pun ayat maki..

And aku sgt-2 tertarik dgn satu perenggan ni,

Kau digelar penyeri dunia,
Hadirmu pelengkap hubungan manusia,
Bukan saja dirindui yg biasa,
Malah adam turut sunyi tanpa hawa,
Akalmu senipis bilahan rambut,
Tebalkanlah ia dgn limpahan ilmu,
Begitu juga hatimu rapuh bak kaca,
Kuatkanlah ia dgn iman yg teguh.

Okayy,aku pun menelan air liur menandakan masuk terus dkt hati aku...

To Cik Anis,aku tk reti bernukilan indah mcm kau, just aku nak kau tau yg aku sgt berterima kasih dgn kau yg x pernah jemu menegur aku... Aku jugak respect dgn kerja kau even aku ni membe but kau adil dlm melaksanakan tugas... Amanah tu..

Aku ade jumpe bende lain lagi dlm diary ni.. Jap ea..


Nampak tk tajuk kat atas sekali.. 'Anak Tupai'... Okay,ni kwn aku jugak tulis, Ummu Najah,berasal drpd Kelantan... Aku pun belaja la lenggang lenggok kelate ni.. Wah-2,Khairul Fahmi Che Mat belum ade lagi time ni tp aku dah ade aura tau-2..

Kawan-2 ni pelengkap hidup aku... Serius,bila teringat balik memori daun pisang mau menitik air mata aku beb. Gua hati kapak tp kapak kertas la... :D

Kesimpulannye,x semua org kita kene tegur dgn nada yg tinggi... or maki hamun..

2 comments:

Anonymous said...

Kalau tegur cam tarik rmbut dlm tpung kan best..

paling hangin..kalo ada org tgur cam tarik rambut, pas tu hantukkn kpala kita kat dinding!! cam hampeh!!

EYNA AZRINA said...

Bhahaa :D kelakar-2. nampak pilu la kalau ade org tegur cam tu..