19 March 2011

Penderitaanku tak siapa yg tahu.

Pagi-2 lagi aku dah terbersin sana sini. Dah lama aku x buat treatment. Last buat treatment tahun lepas kot. Time tu org tu ckp resdong aku dah begitu kritikal. Memang pun,hidungku dah nak tercabot. Dah la,aku menggilai sambal belacan nenekku. Sgt-2 sedap!
Org tu ade ckp,penyakit ni mendatangkan stresssed sebab kita menahan bende tu. Tp tu la,ramai org ckp aku ni antibody x kuat la,ape la,they don't even know how hard it is. Aku pun menahan la selagi mampu. Sedih jugak la,ujian demi ujian menimpa diriku.

Tp,berdirinya kakiku di atas bumi ini hanyelah sekadar seorang hamba. Aku tidak layak langsung untuk mengeluh terhadap ujian yg diberi oleh-Nya.Aku x kesah walaupun x ada sorang pun dlm dunia ni yg boleh fhm aku yg complicated ni,kerana aku yakin,tuhan amat-2 memahamiku dan sentiasa berada disisiku dalam ape jua keaadaan sekalipun.

Semua org boleh ckp ape yg dieorg nak kwn-2. Cakaplah ape-2 pun! What you give you WILL get back. Tu je.Aku kdg-2 emosi mengenangkan penderitaanku. Tp,x pela,hidup kat dunia ni hanyalah sementara. Akhirat yg kekal selamanye.


Telingaku masih lagi terngiang-ngiang ungkapan salah seorang sahabatku,ZUREEN ATIKAH yg berbunyi,KITA X HIDUP ATAS PUJIAAN ORG DAN X MATI ATAS KUTUKKAN ORG.

Hahaaa :D Ape seh aku,merepek,emosi-2 pulak,sorry kengkawan :D

No comments: